Θέματα

Hags: The demonisation of middle-aged women
Featured

Hags: The demonisation of middle-aged women

BOOK DESCRIPTION

What is about women in their forties and beyond that seems to enrage... almost everyone? In the last few years, middle-aged women have found themselves talked and written about as morally inferior beings: the face of bigotry, entitlement and selfishness, to be ignored, pities or abused.

In Hags, Victoria Smith asks why these women are treated with such active disdain, exploring the very specific reasons why this type og misogyny is so very now.


Victoria Smith (2024). Hags: The demonisation of middle-aged women. London: Fleet, An imprint of Little, Brown Book Group, softcover. 360p. ISBN-13: 978-0-349-72698-4.

Porn: An Oral History
Featured

Porn: An Oral History

BOOK DESCRIPTION

How do we talk about porn? Why is it that when we do talk about porn, we tend to retreat into the abstract? How do we have meaningful conversations about it with those closest to us? In Porn: An Oral History, Polly Barton interrogates the absence of discussion around a topic that is ubiquitous and influences our daily lives. In her search for understanding, she spent a year initiating intimate conversations with nineteen acquaintances of a range of ages, genders and sexualities about everything and anything related to porn: watching habits, emotions and feelings of guilt, embarrassment, disgust and shame, fantasy and desire. Soon, unfolding before her, wase exactly the book that she had been longing to encounter - not a traditional history, but the raw, honest truth about we aren't saying. A landmark work of oral history written in the spirit of Nell Dunn, Porn is a thrilling, thought-provoking,revelatory, revealing, joyfully informative and informal exploration of a subject that has always retained an element of the taboo.


Polly Barton (2023). Porn: An Oral History. London: Fitzcarraldo Editions, Softcover. 356p. ISBN-978-1-80427-040-0.
Μύθοι & αλήθειες για την ανταλλαγή συντρόφων αλά ελληνικά
Featured

Μύθοι & αλήθειες για την ανταλλαγή συντρόφων αλά ελληνικά

Πολλοί χαρακτηρισμοί μπορούν να περιγράψουν την «ανταλλαγή συντρόφων» ή, όπως είναι πλέον γνωστό, το swinging.
Ολοι, όμως, εξαρτώνται από τις προσωπικές αντιλήψεις, τα ταμπού και το «ανοικτό μυαλό» που διακρίνει εκείνον που δίνει τον χαρακτηρισμό.
Επιπλέον, δεν πρόκειται πια για κάτι... κρυφό, καθώς, ειδικά από το 2014 και έπειτα, το swinging βγαίνει στο... φως, εξαπλώνεται και κοινωνικοποιείται. Οργανώνονται «πάρτι», «κρουαζιέρες» και «εκδρομές» σε συνεργασία με ξενοδοχεία της περιφέρειας, όπως στη Θεσσαλονίκη, την Κρήτη, τη Ρόδο και στο Πήλιο.
Μόλις πρόσφατα, ήρθε στο προσκήνιο το μεγάλο «πάρτι» περίπου 400 ατόμων στον Πειραιά...
Η κοινότητα
Σε ποιο σημείο τελειώνει η πραγματικότητα και αρχίζει η υπερβολή λίγοι είναι σε θέση να γνωρίζουν, ωστόσο εκτιμάται ότι σήμερα η swinging κοινότητα αριθμεί περίπου 20.000 μέλη πανελλαδικά, ηλικίας από 18 έως 65 ετών, και με μέσο όρο τα 45 έτη για τους άνδρες και τα 41 για τις γυναίκες.
Οι «παίκτες» του, πάντως, είναι πλήρως συνειδητοποιημένοι για τις επιλογές τους, το απολαμβάνουν και ζουν μια αρμονική οικογενειακή, επαγγελματική και προσωπική ζωή. Διατηρούν, ωστόσο, χαμηλό προφίλ.
Η «κοινότητα» αντιδρά αρνητικά στην πολλή... δημοσιότητα και είναι φυσιολογικό. Εξάλλου, ποιος αποκαλύπτει τη δράση του κάτω από τα... σεντόνια;
Εντούτοις, δεν είναι «κλειστή» απέναντι στον κόσμο. Εκτός από συγκεντρώσεις κατ' οίκον, ειδικά διαμορφωμένα κέντρα γνωριμιών για swingers, πάρτι, ιστοσελίδες και άλλες εκδηλώσεις προσφέρονται για να μυήσουν τους άπειρους και να φέρουν κοντά τους μυημένους, πέρα από αδιάκριτα βλέμματα και καυστικά σχόλια.
Αλλωστε, το swinging δεν είναι καινούργιο φαινόμενο, καθώς έχει τις ρίζες του στις μετά Β' Παγκοσμίου Πολέμου ΗΠΑ με τα λεγόμενα «κλειδο-πάρτι» (key parties) σε βάσεις, όπου ζούσαν στρατιωτικοί με τις οικογένειές τους.
Αλλά και η Ευρώπη βρίθει από οργανωμένα swinging κλαμπ, όπως το θρυλικό Cap d' Adge στη Γαλλία από το 1973 και άλλα οργανωμένα κλαμπ στη Γερμανία και την Ολλανδία, στα οποία συχνάζουν αρχικά και Ελληνες λόγω έλλειψης εγκαταστάσεων στη χώρα.
Το ζευγάρι
Στην Ελλάδα, οι πρώτες μεμονωμένες καταγραφές σημειώνονται από το 1950 στην ανώτερη κοινωνική τάξη. Διευρύνονται, όμως, από το 2001 με τη λειτουργία της πρώτης ιστοσελίδας για swingers, με το πρώτο swinging μπαρ στα Κάτω Πατήσια το 2006, και άλλα δύο το 2013 στον Πειραιά και στο Νέο Φάληρο.
Ως «πιπεράτο» κομμάτι της ζωής τους αντιμετωπίζουν το swinging ο Χάρης και η Κλειώ, 45 ετών πλέον και γονείς δύο παιδιών ηλικίας 12 και 15 ετών (σ.σ. τα ονόματα του ζεύγους είναι πλαστά και βρίσκονται στη διάθεση της εφημερίδας). Μετά από τουλάχιστον δέκα χρόνια σχέσης και γάμου, το ζευγάρι είδε τη σεξουαλική του ζωή να φθίνει και τη ρουτίνα να... παίρνει τα «ηνία» στην κοινή τους ζωή.
«Γνωρίζαμε ότι έπρεπε να κάνουμε μία επιλογή για τη ζωή και τα παιδιά μας: είτε θα ακολουθούσαμε χωριστά μονοπάτια ή θα έπρεπε να κάνουμε κάτι για να καταφέρουμε να ανανεώσουμε την προσωπική μας σχέση.
Αποφασίσαμε λοιπόν να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό -ερεθιστικό όπως αποδείχθηκε στην πράξη- και, τα τελευταία περίπου εννέα χρόνια, έχουμε καταλήξει στο swinging», δηλώνει ο Χάρης.
«Η επιτυχία στο swinging είναι, ό,τι και αν έχει προηγηθεί στο ?παιχνίδι?, να επιστρέφεις στο σπίτι σου και να έχεις την επιθυμία να συνεχίσεις τη νύχτα με το ταίρι σου, επομένως θα πρέπει να είσαι ο ίδιος πολύ ισορροπημένος και ταυτόχρονα απολύτως ειλικρινής και δοσμένος στον σύντροφό σου. Και αυτό είναι αμφίδρομο», υπογραμμίζει και καταλήγει ότι ο swinger γνωρίζει τι κάνει, για ποιους -πολύ συγκεκριμένους- λόγους και δεν αφορά τη δική του ανάγκη να πάει με μια άλλη γυναίκα ή της γυναίκας με έναν άλλον άνδρα.
Ο ΙΔΡΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΕΛΛΗΝΩΝ ΗΔΟΝΙΣΤΩΝ
«Ερωτικό παιχνίδι χωρίς νικητές και ηττημένους»
Τι είναι η ανταλλαγή συντρόφωΝ και ποιοι οι κανόνες της; «Είναι μια εξελιγμένη μορφή κοινωνικής συναναστροφής, στα πρότυπα του λεγόμενου σεξουαλικού πλουραλισμού», δηλώνει στο «Εθνος» ο Αγγελος Μιμηκόπουλος, ιδρυτής της Κοινότητας Ελλήνων Ηδονιστών.
Πρόκειται για την ερωτική συνεύρεση ενός ζευγαριού αποκλειστικά με άλλα ζευγάρια, αυστηρά με τη συναίνεση του/της συντρόφου ή του/της συζύγου, αλλά έως εκεί. «Συναισθηματική εμπλοκή δεν υπάρχει», υποστηρίζει. Παρατηρεί, όμως, ότι κάποιοι -παρατύπως- χρησιμοποιούν τη γυναίκα τους ως δόλωμα, προκειμένου να βρεθούν στο κρεβάτι με άλλες γυναίκες...
Αντιμετωπίζει, δε, το swinging ως «ένα ερωτικό παιχνίδι χωρίς νικητές και ηττημένους, αφού οι κανονικοί swingers "παίζουν" στον ίδιο χώρο, στο ίδιο δωμάτιο και στο ίδιο κρεβάτι». Ο ίδιος και η σύντροφός του, Κασσάνδρα, οι οποίοι μετρούν ήδη 28 χρόνια σχέσης, μυήθηκαν στο swinging το 2004 και διαπίστωσαν πως, παρότι «το κανονικό swinging δεν αφορά μόνο το σεξ, δυστυχώς το 80% των ζευγαριών πιστεύει το αντίθετο».
Ο «σωστός» swinger
Οσο για το προφίλ του «σωστού» swinger, είναι σαφέστατος. «Πρέπει να είναι ώριμος σεξουαλικά και συναισθηματικά, να έχει άριστη σχέση με τον άνθρωπό του, προσαρμοστικότητα και διάθεση για πειραματισμό. Και αυτό διότι, εάν σε έναν γάμο ή μία σχέση υπάρχουν προβλήματα, το swinging αποτελεί μία λάθος οδό για τη βελτίωσή τους, καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος συγκρούσεων και συναισθηματικής εμπλοκής με τρίτο πρόσωπο. Στόχος μας, εξάλλου, δεν είναι τόσο το σεξ όσο η συντροφικότητα», τονίζει, «καθώς, από όλη τη διάρκεια του "παιχνιδιού", η καθεαυτό σεξουαλική πράξη μπορεί να διαρκέσει ελάχιστα. Προσπαθούμε να πλησιάσουμε τον άλλον και να τον δούμε ως άνθρωπο μέσα από το σεξ».
Οσο για εκείνους που σκέπτονται την ανταλλαγή συντρόφων ως ρωμαϊκό όργιο, ο κ. Μιμηκόπουλος είναι κάθετος. «Καμία σχέση με ρωμαϊκό όργιο... Ολα εξαρτώνται από το μέρος. Ειδικά σε συναντήσεις σε σπίτι, βρισκόμαστε με επιλεγμένα ζευγάρια που ήδη γνωρίζονται μεταξύ τους. Αλλά και σε κάποιο κλαμπ, "παιχνίδι" μπορεί να γίνει».
«Αλλωστε, οι swingers κάποιας ηλικίας θέλουν να γνωρίζουν τα ζευγάρια που επικοινωνούν, και απορρίπτουν τις συνευρέσεις με νεαρούς, οι οποίοι αντιμετωπίζουν την ανταλλαγή συντρόφων ως διαγωνισμό αντοχής», καταλήγει.
ΘΑΝΟΣ ΑΣΚΗΤΗΣ
Η φαντασίωση και ο κίνδυνος
Η έννοια της κρίσης ώθησε τους ανθρώπους να δουν πιο «άγρια» το σεξ, πράγμα το οποίο έφερε το swinging στο προσκήνιο. Οι παράγοντες που έπαιξαν καθοριστικό ρόλο είναι: (α) η έκπτωση των παραδοσιακών αντιλήψεων, (β) η χαλάρωση του ηθικού κώδικα και (γ) οι προσδοκίες των ερωτικών συντρόφων. Κανείς δεν απαγορεύει σε ένα ζευγάρι να κάνει swinging, ωστόσο αποτελεί ένα είδος μονόδρομου από τον οποίο δύσκολα βγαίνει κανείς. Η φαντασίωση, η ένταση της ηδονής και η σεξουαλική επιθυμία κορυφώνονται, αλλά οδηγούν σε μία εξαιρετικά φορτισμένη σχέση, όπου δύσκολα τηρούνται όροι ισοτιμίας των συντρόφων. Η πραγματική απελευθέρωση του ατόμου προκύπτει από το δυαδικό σεξ.
ΣΤΕΛΛΑ ΝΙΩΤΗ
Νομιμοποίηση της απιστίας
Η ανταλλαγή συντρόφων στην Ελλάδα δεν έχει λάβει ακόμα μεγάλες διαστάσεις. Στην εγχρήματη οικονομία η ανταλλαγή συντρόφων μάλλον θεωρείται ανταλλαγή υπηρεσιών μέσα σε ένα προκαθορισμένο πλαίσιο, στο οποίο έχουν συμφωνήσει και μετέχουν οι δύο σύζυγοι με απώτερο σκοπό να μη διαταραχθεί ο κοινός τους βίος. Και όλο αυτό σε συνθήκες «big brother», παρακολουθώντας ο ένας τον άλλο.
Οσο για τις αιτίες του, μπορούμε να εστιάσουμε στον έλεγχο ή, αλλιώς, τη νομιμοποίηση της απιστίας, ώστε να προστατευθεί το συναισθηματικό κομμάτι της σχέσης, του οργασμού, για τον οποίο απαιτείται αμοιβαία συμφωνημένο «όριο» στην ικανοποίηση και του ηθικού, πολιτισμικού και κοινωνικού στάτους που έχει δημιουργήσει το ζευγάρι για τον εαυτό του.
 
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΥΡΙΤΣΗ
Πηγή: ethnos.gr
Fifty Shades of Swinging
Featured

Fifty Shades of Swinging

BOOK DESCRIPTION

The experiences of a real UK swinging couple, a biography of their journey into the secretive world of recreational sex, based on exclusive and candid interviews.Although already very open minded within their own relationship, they had not considered involving others and had little or no knowledge of the hidden world of swinging until an online conversation with a new acquaintance resulted an exciting revelation. A very graphic, erotic, interesting and at times highly amusing account of their experiences, thoughts and feelings. The couple started out on their journey back in early 2003 and their story brings us right up to 2021.


October Woods (14/2/2021). Fifty Shades of Swinging. Independently Pubished. Trade paperback. 250p. ISBN-13: 979-8709251274

Featured

Ethical Non-Monogamy: A (Self) Love Story

I was 22 when I first saw the movie “Your Friends and Neighbors,” directed by the often controversial yet always provocative and beautiful Neil LaBute. In short, the movie focuses on two couples and surrounding characters in an exploration of infidelity, the consequences of such, and the different dynamics that lead couples to turn away from each other in the first place.

Πρωτόκολλο και πρόγραμμα ερωτικών συναντήσεων σταθερού κύκλου ηδονιστών «ΕΡΩΤΙΚΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 2025» πέμπτης περιόδου (1/11/2024 - 30/3/2025)
Featured

Πρωτόκολλο και πρόγραμμα ερωτικών συναντήσεων σταθερού κύκλου ηδονιστών «ΕΡΩΤΙΚΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 2025» πέμπτης περιόδου (1/11/2024 - 30/3/2025)

1. Ο σταθερός κύκλος ηδονιστών «ΕΡΩΤΙΚΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 2025» αποτελείται από 12 (δώδεκα) ετερόφυλα ζευγάρια άνω των 40. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος για συμμετοχή στις ερωτικές συναντήσεις δηλώνεται με γραπτό μήνυμα στον διοργανωτή Ηρακλή Α. Σίμο στη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου Αυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.ή στην επαφή ΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΜΗΚΟΠΟΥΛΟΣ στο Skype τουλάχιστον 4 (τέσσερις) ημέρες νωρίτερα και επιβεβαιώνεται υποχρεωτικά στις ίδιες διευθύνσεις. Σε περίπτωση κωλύματος και ακύρωσης συμμετοχής τη συγκεκριμένη ημέρα για επαγγελματικούς λόγους, ασθένεια ή απουσία από την Περιφέρεια Αττικής, αντικαθίσταται με αναπληρωματικό ζευγάρι. Μη ανταπόκριση σε μήνυμα του διαχειριστή επιφέρει τη διαγραφή του ζευγαριού από τον κατάλογο δυνητικών μελών. Τηλεφωνικές κλήσεις με απόκρυψη αριθμού δεν λαμβάνονται υπόψιν.

2. Τακτικά μέλη του σταθερού κύκλου ηδονιστών «ΕΡΩΤΙΚΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 2025» θεωρούνται εκείνα των οποίων ο τόπος μόνιμης διαμονής βρίσκεται στην Περιφέρεια Αττικής και αντεπιστέλλοντα όσα κατοικούν στις υπόλοιπες 12 (δώδεκα) περιφερειακές ενότητες και σε απόσταση μεγαλύτερη των 70 χιλιομέτρων από την Αθήνα.

3. Ο αριθμός των μελών του σταθερού κύκλου ηδονιστών «ΕΡΩΤΙΚΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 2025» που προσκαλούνται στις τακτικές και έκτακτες ερωτικές συναντήσεις καθορίζεται από το εκάστοτε υγειονομικό πρωτόκολλο και τη διάρκεια ισχύος του σε ιδιωτικούς κλειστούς χώρους.

4. Οι μηνιαίες ερωτικές συναντήσεις διοργανώνονται σε οροφοδιαμέρισμα του Βορείου Τομέα Αθηνών το πρώτο και τέταρτο Σάββατο του μήνα (15 και 30), με συνάντηση γνωριμίας που προηγείται κατόπιν προσυμφωνημένης συμφωνίας στην Εκάλη.  Η προσέλευση μελών γίνεται κατά προτίμηση 20:00 - 22:00. Ελάχιστος αριθμός ζευγαριών είναι 3, επιθυμητός 4 και μέγιστος 5. Ταυτόχρονα, γίνεται και το εισαγωγικό μάθημα για τα ζευγάρια που παρίστανται.

5. Οι ερωτικές συναντήσεις του σταθερού κύκλου ηδονιστών «ΕΡΩΤΙΚΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 2025» διέπονται από τα διεθνή πρότυπα, όπως αυτά εφαρμόζονται σε αναγνωρισμένες λέσχες (swing clubs) του εξωτερικού. Η χρήση μικρών ονομάτων ενθαρρύνεται και συνιστάται ως μέσο διασφάλισης της ιδιωτικότητας. Τα μέλη συνευρίσκονται στον ίδιο χώρο, με φυσική επαφή μεταξύ τους. Η άρνηση μέλους να ανταποκριθεί σε πρόσκληση άλλου μέλους είναι αναφαίρετο και σεβαστό δικαίωμά του. Στον σταθερό κύκλο ηδονιστών «ΕΡΩΤΙΚΗ ΓΕΩΜΕΤΡΙΑ 2025» οι γυναίκες αποφασίζουν με ποια μέλη θα προχωρήσουν σε ερωτική επαφή.

6. Η χρήση κινητών τηλεφώνων και ψηφιακών μικροσυσκευών απαγορεύεται αυστηρά κατά τις ερωτικές συναντήσεις. Ο διοργανωτής μεριμνά για τη συγκέντρωση των ανωτέρω συσκευών στον χώρο υποδοχής και παράδοση στους κατόχους τους μετά τη λήξη της συνάντησης.

7. Δεν επιτρέπεται η ανάρτηση ανακοινώσεων και σχολίων σε δικτυακούς τόπους συζητήσεων (forum) ιστότοπων και τοίχους μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media).

8. Οι κατ' οίκον ερωτικές συναντήσεις  (open swinging) απευθύνονται σε ενεργά και συνειδητοποιημένα ζευγάρια που επιζητούν την υπέρτατη ηδονή μέσα από την ερωτική επικοινωνία, γιατί η ανταλλαγή ερωτικών συντρόφων θεωρείται προχωρημένη μορφή σεξουαλικής συμπεριφοράς. Κοντολογίς, τρόπος ζωής απόλυτα συμβατός με τις διαχρονικές αξίες της ομαδογαμίας (group sex).

9. Ο διοργανωτής παρέχει είδη ατομικής υγιεινής, finger food και αναψυκτικά στους καλεσμένους μέσω συνεργαζόμενου καταστήματος εστίασης στη γειτονική Δροσιά. Η κατανάλωση αλκοολούχων ποτών εκτός σαμπάνιας δεν επιτρέπεται γα ευνόητους λόγους κατά τη διάρκεια της συνάντησης.

10. Στις ερωτικές συναντήσεις της πέμπτης περιόδου 2024-2025 δεν καλούνται ασυνόδευτοι άνδρες (baladeur, η συμμετοχή των οποίων επιτρέπεται μόνον αν συνοδεύονται από κυρία και αποτελούν ζευγάρι, ενώ αποκλείονται οι επαγγελματίες συνοδοί ανδρών και γυναικών.


Το λογότυπο των Ελλήνων Διαπροσωπικών Swingers. Ένα σχέδιο πεταλούδας με μοβ και φούξια φτερά.

Διατήρηση ερωτικών σχέσεων μεταξύ ζευγαριών, με ειλικρίνεια και συναίνεση όλων.

ΘΕΜΑΤΟΛΟΓΙΑ